Orkut: From Success to Failure - Phần 1
Chủ đề nghe Tiếng Anh của chúng ta ngày hôm nay có tựa đề là: Orkut: From Success to Failure có nghĩa là Orkut: từ thành công đến thất bại
Chào các thính giả yêu mến của chương trình Học Tiếng Anh qua các chủ đề của chương trình học tiếng anh cùng Radiome. Mình là Diệu Hoa.
Chủ đề nghe Tiếng Anh của chúng ta ngày hôm nay có tựa đề là: Orkut: From Success to Failure có nghĩa là Orkut: từ thành công đến thất bại
Vì bài nghe khá dài nên mình sẽ tách làm hai phần để các bạn dễ dàng theo dõi hơn nhé!
Các bạn cùng chú ý lắng nghe với tiết tấu chậm rãi của chương trình Spotlight nhé. Note lại những từ bạn nghe chưa rõ và xem lại ở bản text để làm phong phú thêm vốn từ vựng của mình nhé!
Orkut: From Success to Failure
Voice 1
Welcome to Spotlight. I’m Robin Basselin.
Voice 2
And I’m Ryan Geertsma. Spotlight uses a special English method of broadcasting. It is easier for people to understand, no matter where in the world they live.

Voice 1
On September 30th, 2014, the social media company Orkut closed. At one time, it was the most popular social media website in Brazil and India. But things in the social media world change quickly. Many social media websites never become popular. Others become very popular, but then unexpectedly fail. Now, Facebook is the world’s most popular social media website. But will it always be? Today's Spotlight is on the success and failure of social media companies.
Voice 2
People are using social media more than ever. In fact, studies show that about 1 in every 4 people around the world use social media! However, not everyone uses the same social media products. In Russia, many people use VK. In China, Renren is popular. Different social media websites provide different services and appeal to different people.
Voice 1
For many years, Orkut was very successful. The internet company Google started Orkut in 2004. By 2008, it was the most popular social media website in both India and Brazil. Google even moved Orkut's main international offices to Brazil. Jose Calazans is a business expert from São Paulo, Brazil. He told CNN,
Voice 3
"Until Orkut arrived in 2004, internet use in Brazil was not growing. When people here started buying computers and going to internet cafes, it was only to use Orkut."
Voice 2
By 2011, Brazil had the 5th largest population of social media users in the world. And Orkut was the main social media website they used. Facebook recognized that Brazil was an important country for social media. It wanted Brazilians to use Facebook.
Voice 1
Facebook had some advantages that Orkut did not. It had more international users. So Brazilians could connect with more people around the world. Facebook also offered many different app programs to play games, to organize friends and to share ideas. Orkut did not have app programs. Facebook even created an app to help people change from Orkut to Facebook. This program helped people connect with their Orkut friends on Facebook. It helped users leave Orkut and begin using Facebook more quickly.
Voice 2
In 2011, the number of people using Facebook in Brazil increased by 192%. By 2012, more people in Brazil were using Facebook than Orkut. And by 2014, Google decided it could no longer compete with Facebook. And it announced that it was going to close Orkut completely.
Voice 1
Now, Facebook is the most popular social media website in the world. Like Orkut, Facebook started in 2004. And like Orkut, Facebook enjoyed much success. By 2012, one billion people were on Facebook. And now, more than one out of every seven people in the world uses Facebook!
Phần 1 của bài nghe hôm nay tạm dừng ở đây. Các bạn chú ý và theo dõi phần 2 ở những bài học tiếp sau nhé! Cảm ơn các bạn.
Global Peace Index - Phần 1
Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Global Peace Index.
Global Peace Index - Phần 2
Chủ đề bài học Global Peace Index vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé!
Making Things Again - Phần 2
Chủ đề bài học Making Things Again vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé!
Making Things Again - Phần 1
Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Making Things Again.
Helping Small Business in the Philippines - Phần 2
Chủ đề bài học Helping Small Business in the Philippines vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé!
Never Alone: A Cultural Video Game - Phần 2
Chủ đề bài học Never Alone: A Cultural Video Game vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé!
Never Alone: A Cultural Video Game - Phần 1
Đến với bài học ngày hôm nay, để giúp các bạn nâng cao khả năng nghe hiểu bao gồm từ vựng, cấu trúc câu và giọng địa phương, chúng ta cùng đến với chủ đề hấp dẫn ngày hôm nay. Đó chính là: Never Alone: A Cultural Video Game.
Teaching in Tents - Phần 2
Chủ đề bài học Teaching in Tents vẫn đang tiếp tục ngay sau đây. Chúng ta cùng theo dõi luôn nhé!
Nghe Nhiều Nhất
-
Mọi thứ đều bớt quan trọng khi bạn không khỏe,...
-
Làm thế nào để quên một người, hạnh phúc tiến...
-
Tình yêu đích thực là khi chúng ta tha thiết...
-
Có nên tin vào linh cảm của mình?
-
Bỏ vợ theo bồ 2 năm, chồng cầm xấp tiền...
-
Vì sao đàn ông hiểu rõ gái ngoan mới là...
-
'35 tuổi mà vẫn nghèo' cũng không sao cả, đừng...
-
Trạng thái sống tốt nhất của con người: Không vướng...
-
Phụ nữ tinh tế luôn để 4 đồ vật này...
